Verwerking, betaling, verzending en retouren


Elk sieraad wordt op maat- en met de hand gemaakt voor de klant.
Dit is hèt kenmerk van SoLilly, echter is dit ook arbeidsintensiever werk wat tijd in beslag neemt.

 

Hier vind je de actuele levertijden rondom jouw lopende order.



Levertermijnen

Leveringstermijnen niet gepersonaliseerde/maatwerk artikelen:

  • Hierbij gelden de Nederlandse wettelijke regels en regelgevingen rondom de koop op afstand.
  • Indien op werkdagen de brievenbuspost voor 17:00 uur wordt aangeboden bij Post NL, dan zal het pakketje in alle waarschijnlijkheid de volgende dag (met uitzondering van zondag, maandag en feestdagen) door het postbedrijf worden aangeboden bij de klant.
  • Het is niet mogelijk om bestellingen bij SoLilly af te halen, alles wordt via Post NL thuisbezorgd of indien het een order binnen Papendrecht betreft, gratis thuisbezorgd.

 

 

Leveringstermijnen overige gepersonaliseerde/maatwerk artikelen:

(Let op onderstaande punten gelden niet op DNA-artikelen).

  • Ten aanzien van gepersonaliseerde producten en maatwerk geldt een levertijd van maximaal 30 kalenderdagen (buiten de vakantie van SoLilly om). Controleer voordat je jouw order plaatst op de webshop van SoLilly altijd eerst de actuele levertijden, maak er eventueel een screenshot van zodat je (indien de levertijden wijzigen) altijd weet wat jouw actuele levertijd was op het moment dat jij jouw order hebt geplaatst, dit is leidend voor jouw order en tevens jouw bewijs.
  • Indien er sprake is van een overschrijdende levertijd nadat de klant de order heeft geplaatst en er op de website van solilly.nl bij de actuele levertijden pagina geen aangepaste verhoogde levertijd staat vermeld bij de actuele levertijden, dan zal de klant hierover altijd persoonlijk digitaal bericht ontvangen van SoLilly.
  • Indien het de levertijd langer geschiedt dan de bovengenoemde maximaal gestelde levertijden, dan heeft de klant het recht de bestelling te annuleren. 
  • De klant dient dit per e-mail aan SoLilly door te geven.
  • In alle andere gevallen zal de geen persoonlijk bericht ontvangen en zal de klant de informatie rondom de actuele levertijden zelfstandig en zelfredzaam op de webshop van SoLilly moeten volgen. 
  • Indien de klant de bestelling via deze route heeft geannuleerd, dan stort SoLilly binnen dertig kalenderdagen vanaf de annulering het volledige aanbetaalde bedrag inclusief de betaalde verzendkosten terug aan de klant.
  • De actuele levertijden worden altijd actueel bijgehouden en ge-updatet waar nodig en te allen tijde naar eer en weten nagestreefd.
  • Deze actuele levertijden pagina op solilly.nl is dan ook leidend voor iedere klant en voor SoLilly zelf.
  • Het is niet mogelijk om bestellingen bij SoLilly af te halen, alles wordt via Post NL op de kosten van de klant geleverd of indien het een order binnen Papendrecht betreft, gratis thuisbezorgd.



 

Leveringstermijnen DNA maatwerk/gepersonaliseerde producten:

  • Binnen ongeveer 16 werkdagen na het plaatsen en betalen van de order, stuurt SoLilly een "bewaar- en verstuur kit" naar de klant toe (enkel bij moedermelksieraden).
  • Binnen ongeveer 45 werkdagen (na het door SoLilly ontvangen DNA waar je reeds een ontvangstbevestiging van hebt ontvangen per e-mail), wordt deze categorie producten verstuurd, mits niet anders staat vermeld op de webshop van solilly.nl bij de actuele levertijden pagina in het hoofdmenu.
  • DNA- en bijbehorende producten mogen wel via de brievenbus afgeleverd worden bij het contactadres van SoLilly. Hierbij wordt wel verwacht dat deze voorzien zijn van naam en ordernummer welke overeenkomstig zijn met de order zelf.
  • Het is niet mogelijk om bestellingen bij SoLilly af te halen, alles wordt via Post NL op de kosten van de klant geleverd of indien het een order binnen Papendrecht betreft, gratis thuisbezorgd.
  • De maximale overschrijdende levertijd is 4 kalendermaanden na de hierboven eerdergenoemde gemiddelde indicatieve levertijd.
  • Indien er sprake is van een overschrijdende levertijd nadat de klant de order heeft geplaatst en er op de website van solilly.nl bij de actuele levertijden pagina geen aangepaste verhoogde levertijd staat vermeld bij de actuele levertijden, dan zal de klant hierover altijd persoonlijk digitaal bericht ontvangen van SoLilly.
    In alle andere gevallen zal de klant (gezien de omvang van mijn zendingen) geen persoonlijk bericht ontvangen en zal de klant de informatie rondom de actuele levertijden zelfstandig en zelfredzaam op de webshop van SoLilly moeten volgen. 
  • Indien het de levertijd langer geschiedt dan de bovengenoemde maximaal gestelde levertijden, dan heeft de klant het recht de bestelling te annuleren. 
    De klant dient dit per e-mail aan SoLilly door te geven.
  • Deze actuele levertijden pagina die benoemd staat op de website van solilly.nl is dan ook leidend voor iedere klant en voor SoLilly, ook wanneer er anders in de ontvangstbevestiging van het ontvangen DNA staat vermeld.
  • De actuele levertijden worden altijd actueel bijgehouden en ge-updatet waar nodig en te allen tijde naar eer en weten nagestreefd.
     


Verzendwijzen

  • Papendrecht:
    Binnen Papendrecht berekent SoLilly geen verzendkosten, SoLilly bezorgd de sieraden persoonlijk aan huis van de klant. Indien er niemand thuis is, dan zal het pakketje door de brievenbus worden gedeponeerd van de klant. Kies hiervoor wel zelf de verzendwijze bij het besteproces "gratis thuisbezorgd in Papendrecht".

 

  • Bestellingen binnen Nederland:
    Verzendingen welke brievenbuspakje of (aangetekende) pakketpost met Track and Trace via Post NL worden verzonden, worden op risico van SoLilly verstuurd.*
    Het zoekraken of de gemaakte schade welke tijdens de verzending met Post NL zijn veroorzaakt, zijn op risico van SoLilly.*

    Het sieraad zal indien overeengekomen met SoLilly worden hersteld of opnieuw worden gemaakt, hierbij gelden wel dezelfde levertermijn als welke vastgesteld zijn binnen deze algemene voorwaarden en de klant is verplicht om binnen een week na verzending per e-mail een melding te maken bij SoLilly indien het pakket uit blijft met de post. 

    *
    Na het verstrijken van 7 kalenderdagen vanaf de verzending waarbij de klant geen melding heeft gedaan dat het pakket nog niet is ontvangen, vervalt het risico voor SoLilly, dit omdat de tussenpartij waarmee SoLilly naar PostNL verzend deze voorwaarde voor SoLilly gesteld heeft, anders vervalt een eventuele schadeclaim voor PostNL.

 

  • Verzendingen Europa en wereldwijd:
    Deze tarieven staan vermeld tijdens het bestelproces binnen de webshop.
    Buiten Nederland handteert SoLilly andere verzendkosten- en methodes.

De verzendkosten zijn altijd op rekening van de klant.

 

Retouren:
Gepersonaliseerde/maatwerk artikelen mogen nooit geretourneerd worden tenzij er door SoLilly een fout is gemaakt.
Indien dit het geval is, dan zal SoLilly een passende oplossing zoeken samen met de betreffende klant. 

SoLilly vergoed dit laatste geval enkel track and trace brievenbus verzending (binnen NL, buiten de NL grens gelden andere verzendwijzen), de klant is zelf verantwoordelijk voor het juist verpakken, frankeren en verzenden van het retour product totdat deze in goede handen bij SoLilly is bezorgd.

 

n.b. Het betreffende DNA dient altijd binnen 2 jaar vanaf de oorspronkelijke orderdatum bij SoLilly aangeleverd te zijn, na de twee jaar vervalt de betreffende order per direct zonder recht op teruggaaf van betaling noch een tegoedbon. Indien de klant aan geeft het DNA wel binnen twee jaar vanaf de oorspronkelijke orderdatum aangeleverd te hebben, dient de klant een bewijs van verzending van het DNA te overhandigen.


Voor duizenden voorbeelden van (DNA)sieraden en bijbehorende opties en mogelijkheiden, check mijn Instagram pagina en blader door de hoogtepunten (de gekleurde bolletjes op mijn Instagram feed).
Volg mijn werk op mijn actieve Instagram pagina door HIER te klikken.

© 2015 - 2024 SoLilly.nl | sitemap | rss